Katrine’s Weblog

Just another WordPress.com weblog

Bergen for studenter 10. september 2008

Filed under: student — Katrine Lunde @ 11:00

I august 2007 bestemte jeg meg for å reise fra min kjære by Ålesund, og heller bosette meg i storbyen Bergen for å studere. Jeg angrer ikke ett minutt.

Bergen er en spennende by, og den har mye å by på. Vidt kulturliv, spennende uteliv, et bredt spekter av restauranter og mat for enhver smak. Shoppingmulighetene er store her, og vil du begynne å trene, kan du velge i mellom å trene på ett av de mange treningssenterne her i byen, eller ta deg en fjelltur på en av de mange fjellene som omringer byen. Mulighetene er mange og mulighetene er der.

Som student i Bergen er ikke økonomien den beste. Det vet jeg som andreårsstudent her i byen. Derfor gjelder det å vite hvilke steder som faktisk gir rabatter til studenter. Det er faktisk mange flere steder enn du kanskje tror. Visste du for eksempel at de har egen studentpris på Akvariet i Bergen? Eller at Hurtigruten tilbyr 50% studentrabatt på hjemreiser? Det gjør de. I tillegg har frisører, treningssentre og flere, studenttilbud til de studentene som bor her. Det fins mengder med tilbud for studenter, det gjelder bare å vite om dem. Det er derfor jeg har laget denne siden her. Så hold deg oppdatert.

Katrine

 

Legg igjen en kommentar